Kommende udstilling Berlin

mini maxi print berlin 2019

70 grafiker + 1 billedhugger ➯ 26 lande ➯ 2 kunstgallerier

Galleri Heike Arndt DK : 6.11.19 – 28.03.20

Galerie Kuchling : 7.11.19 – 28.02.20

Udstillingsåbningerne starter  @ kl.19

Under titlen MINI MAXI PRINT BERLIN annoncerer Galleri Heike Arndt DK årligt et internationalt OPEN CALL indenfor alle områder af grafiske teknikker. For første gang er GALERIE KUCHLING BERLIN partner i denne OPEN CALL i år. Derudover inviteres en billedhugger som gæstekunstner. Dette samarbejde sikrer en endnu større vifte af kunstneriske positioner end tidligere år. I alt 71 udvalgte kunstnere positionere sig i begge gallerier om vores tids udfordringer og de deraf følgende spørgsmål om menneskeheden. Værkerne er rettet mod et bredt publikum og giver plads til eftertanke og inspiration, men kan også være foruroligende og overraskende.

2 Udstillinger:

Galleri Heike Arndt DK @ Voigtstaße 12 10247 Berlin

Galerie Kuchling @ Karl-Marx-Allee 123 10243 Berlin

Mini-print sektioner

Andrew Wright (UK)

Wrights silketryk er fængslende konstruktioner af rektangler og linjer. Nogle af disse monokromatiske værker inkluderer tekst, der konfronteres med de underliggende former.

Agata Dworzak-Subocz (PL) 

Agata Dworzak-Suboczs tankevækkende silketryk redegør for detaljerede og klare mønstre, der spiller med begreberne rum og dimensioner.

Alejandra Coirini (AR)

Coirinis pulserende litografier skildrer forskellige generationer. Den stærke sort, der bruges, med mere levende farver, minder om slægtsbilleder.

Arne Moeller (DK) 

Moellers linotryk har monokromatiske farver, der supplerer hinanden. Han undersøger den subjektive og objektive betydning af fly i vores samfund.

Artur Popek (PL)

Arthur Popeks detaljerede ætsninger ønsker at trans-fiksere seeren. Hans gigantiske dyr, repræsenteret i surrealistiske og absurde omgivelser, er simpelthen fascinerende.

Chloe Grove (UK)

Groves intaglios viser sovende katte omgivet af monokromatiske mønstre. Dette virker afslappende og hypnotiserende på betragteren der indbydes til en lignende sindstilstand.

Cleo Wilkinson (AU)

I Wilkinsons mezzotinte er defineret af stærke skygger og lys, hvilket giver billederne et tredimensionelt syn. Ansigterne portrætterede måge virkelig og mystisk for seeren.

Cynthia Back (US) 

Backs klassiske træsnit centrerer sig omkring naturen som tema. Hun skaber en oplevelse, hvor seeren kan føle, at de går næsten gennem et landskab.

Enrique Guadarrama Solis (MX)

Solis’s aquatinte bearbejder digitale mønstre og farver. Han omformer digitale mønster ved hjælp af en klassisk teknik og dermed fremstår værkerne som delikat og blødere.

Frank K. Richter-Hoffmann (DE)

Richter-Hoffmans farverige linolsnit undersøger samspillet mellem strukturer og rum. De oprettede farvelag resulterer i en visuel spænding på papiret.

Georg Bothe (DE)

Georg Bothe’s abstrakte ætsninger bærer på en vis blødhed i deres struktur. Nogle af disse farvede linje-baserede former synes biologiske og minder os om naturen.

Glyn Newman (UK)

Glyn Newmans abstrakte linolsnit undersøger virkningen af ​​industrialiseringen. De adresserer samspillet mellem den urbane og den naturlige verden.

Haruhiko Yoshinaga (JP)

I Yoshinagas silketryk danner de anvendte linjer, kombineret med lyse farver, florale billeder. Disse opfordrer os til at bruge vores fantasi, når vi observerer disse blomstermotiver.

Hyejeong Kwon (KR) 

Kwons ætsninger repræsenterer dyr i nær abstrakte omgivelser. De anvendte iørefaldende farver kombineret med de tykke linjer fanger beskuerens opmærksomhed.

Jenni Viita (FI)

Viitas litografi kombinerer det klassiske udtryk for menneskelige kroppe med ornamenter. Hun skildrer figurative og detaljerede kroppe omgiven af en mønstre tåge.

José Schneedorf (BR) 

Med brugen af ​​komplementære, ofte monokromatiske farveskemaer såvel som kontraster og skygger fokuserer José Schneedorfs på menneskelige figurer.

Katsuko Ono (JP)

Den japanske kunstner Katsuko Onos legende ætsninger minder om et børneteater og vi får et glimt af hendes mytiske historier og eventyrverden.

Koosha Moossavi (IR)

Moossavis detaljerede akvatinter skaber en dyster følelse, både gennem de monokromatiske farver og de overfyldte, figurative og mønsterlignende gentagelser.

Kristina Norvilaitė (LT)

Det centrale i Norvilaités linolsnit er måske en udforskning af den mentale sundhed, og hvordan forskellige eksterne omstændigheder påvirker individerne.

Mahdieh Azizi Rad (IR)

I sine slående ætsninger spiller Mahdieh Azizi Rad med dimensioner og perspektiv for at få os til at føle os tættere på værket. Som et resultat af en sådan nærhed værdsætter vi de figurative, makabre detaljer.

Marco Poma (IT)

Pomas engagerende ætsninger omhandler arkitektur. Langs de ætsede linjer bruger Poma akvatinten til at skabe skygger, der resultere tiltalende realistiske bystrukturer.

Maria Heed (SE)

Heeds brug af farver skaber en følelse af enkelhed, der retter vores opmærksomhed på hoved aspektet af ætsningerne : den interessante kombination af genstande, mennesker og dyr.

Maria Winbjörk (SE)

Winbjörks ætsninger viser en kvinde med ryggen til os. Vi kan ikke se hendes ansigt, men vi er tvunget til at dechifrere hendes kropssprog.

Nubia Ozzi (AR)

Nubia Ozzi introducerer originalitet til sine koldnålsraderinger ved at sy dem. Disse repræsenterer byboere omgivet af bygningsfacader og minder os om vores eget byliv.

Pema Albert (FR)

Pema Alberts farverige ætsninger understreger det mikroskopiske syn. De præsenterer detaljerede, fraktale lignende overflader, ofte med cirkulære eller cellulære mønstre i forskellige størrelser.

Roberta Restaino (IT)

Restainos ikke-figurative serigrafier kan kun benyttes ved at acceptere kunst som et åbent system: indsigtsfuld og mutérbar

Ryan Falzon (MT)

Via skildringen af den ​​moderne livsstil og dens kulisser smelter Ryan Falzons figurative serigrafier politiske og personlige udsagn sammen.

Shokoufeh Fallah (IR) 

Fallahs detaljerede ætsninger afbilder skove og træer på en meget personlig måde. Det tilføjede hvide lag og teknikken tilføjer brikkerne en vis blødhed.

Sohee Kim (KR)

Sohee Kims ætsninger, surrealistiske og absurde scener ved hjælp af dagligdags indstillinger og objekter. Hendes detaljerede værker er både fascinerende og foruroligende.

Tim Southall (UK) 

Tim Southalls livlige ætsninger besidder en vis sarthed. Han baserer sine værker på metafysiske spørgsmål som eksistens og genstande.

Tina Wohlfarth (DE)

Wohlfarths grafiske værker repræsenterer monokromatiske portrætter. Disse ansigter med seriøse udtryk er omgivet af malede lettere mønstre;hvilke skaber en eftertænksom atmosfære.

Tonda Kinoko (PL)

Kinoko’s linolsnit omfatter hovedsageligt geometriske mønstre. Hans futuristiske udtryk kombinerer farver med mange mønstre og perspektiv.

Xecon Uddin (BD)

I hans ætsninger, både abstrakte men ofte figurative, skildrer Uddin mennesker, natur eller mikroskopiske syn på strukturer.

 

Maxi-print sektioner

Alberto Balletti (IT)

Alberto Ballettis ætsninger er kun delvis farvet, og til dels monokromatisk. Figurenes farvede ansigter retter vores opmærksomhed mod deres ansigtsudtryk.

Ewelina Kolakowska (PL)

Ewelina Kolakowskas intaglios viser mørke sammenfiltrede kroppe. En dystre atmosfære skabes også gennem værkernes monokromatiske farvevalg.

Kamil Kocurek (PL)

I sine intaglios spiller Kamil Kocurek med perspektiv. Hans tredimensionelle kompositioner narrer øjet og inviterer seeren til at undersøge værket nærmere.

Karin Tiefensee (DE)

Karin Tiefensee’s abstrakte silketryk er en udforskning af forholdet mellem farver og figurer. Farver og mønstre er lagdelt, hvilket hermed underbygger et imaginært landskab.

Kiryu Madoka (JP)

Madokas litografier er delikate og legende. Manglen på klare repræsentationer såvel som de anvendte lyse farver inviterer observatøren til at opdage dette imaginære landskab lidt efter lidt.

Ladakorn Puangbubpha (TH)

Puangbubphas ætsninger tegner scener af mørke fantasier. Ekstremt detaljerede væsener skildres i en usædvanlig natur, hvilket skaber et betagende og magisk miljø.

Vinicius Libardoni (BR/IT) 

I sine ætsninger præsenterer Vinicius Libardoni majestætiske arkitektoniske scener. Følelsen af ​​ensomhed opstå,brugen af ​​perspektiv kombineret med de mange detaljer er meget imponerende.

 

 

Billedhugger: Henry Stöcker (DE)

Stöckers skulpturer, lavet af metal, gips, beton, voks og tråd, afspejler hans interesse i at forme vores fantasi og forventning med forskellige materialer. Gennem legende og dominerende former inviterer han beskueren til at udforske, interagere og opdage noget genkendeligt gennem deres egen følelsesmæssige respons, fortolkning og oplevelse. Især i sine gipsskulpturer genkender seeren en følelse af skrøbelighed.